• mai 7, 2021 6:29 pm

Daniel Buda: Statele UE au obligația de a verifica și sancționa transportatorii „low-cost” de animale vii care nu respectă standardele de bunăstare!

Byadmin

mart. 18, 2021 , , ,
daniel buda, vicepresedinte comisie agricultura, parlament european, ppe

Eurioparlamentarul PNL, Daniel Buda, susutine ca statele membre au obligația de a verifica și sancționa transportatorii „low-cost” de animale vii care nu respectă standardele de bunăstare!

”În cadrul Comisiei pentru protecția animalelor în timpul transportului din Parlamentul European, am participat la o audiere publică cu privire la responsabilitățile operatorilor de transport și ale altor părți interesate din sectorul privat (inclusiv cele mai bune practici). În calitate de coordonator al Grupului PPE în Comisia ANIT, le-am adresat experților o serie de întrebări pe marginea expunerilor sale abordând următoarele subiecte: transportatorii „low-cost” de animale vii, organizarea abatoarelor, transportul vițeilor neînțărcați, obligativitatea prezenței unui medic veterinar pe durata transportului maritim, dar nu numai. Apariția transportatorilor „low-cost” subminează eforturile depuse de companiile care respectă standardele de bunăstare. Astfel, se impune ca statele membre să verifice acești transportatori și să nu autorizeze transporturile de animale vii dacă nu se respectă standardele de bunăstare.

Iată intervenția pe care am avut-o:

Mulțumesc foarte mult experților de astăzi pentru expunerile făcute. Aș dori să adresez întrebări fiecărui expert și am să încep cu domnul Gore legat de organizarea abatoarelor. Există un număr de ferme care să fie arondate la abatoare astfel încât să existe o corelare între capacitatea fermelor și capacitatea abatoarelor de a sacrifica animalele? De

asemenea, mă interesează să aflu cine organizează acest transport al animalelor: abatorul în sine are propria flotă de transport sau este vorba de operatori independenți sau privați?
Domnul Bardy, referitor la acei transportatori „low-cost” care subminează eforturile făcute de societăți care respectă standardele privind bunăstarea animalelor, aș dori să știu de ce s-a ajuns la o asemenea situație? Cine este de vină? Vorbim de o delăsare, neglijență a autorităților din Franța care au autorizat acești transportatori de animale care nu respectă standardele? Sau discutăm de o concurență neloială?

Am înțeles că în opinia dumneavoastră, Regulamentul 1/2005 ar fi de ajuns dacă ar fi aplicat corespunzător la nivelul statelor membre. Aș dori să vă întreb care este rata mortalității la un transport, atunci când el este organizat pentru animale de prăsilă.

Doamna Cristina Bungărdean, în condițiile în care am avut de-a face cu o modificare a legislației vizavi de transportul animalelor, există în momentul de față obligativitatea prezenței unui medic veterinar pe toată durata transportului atunci când vorbim de transportul pe mare?

Doamna Caroline Rowley, am înțeles că există probleme în ce privește transportul vițeilor neînțărcați, acestea realizându-se la vârste mici. În calitatea pe care o aveți, ați avut discuții cu fermierii și autoritățile statului astfel încât să se găsească niște mecanisme prin care vițeii să fie ținuți în ferme până la vârsta înțărcării? Care este soluția pe care o vedeți astfel încât vițeii neînțărcați să fie transportați? Pe lângă criticile adresate, ar trebui să venim și cu soluții.

Doamna Tea Dronjić, am înteles foarte clar că doriți să opriți transportul animalelor către Libia. Ați identificat alte piețe de desfacere pentru fermierii din UE? Aici, discutăm de milioane de animale care sunt transportate în fiecare an. Nu putem spune că închidem o rută de transport. Ce punem în locul acesteia? Mulțumesc.
Vă invit să urmăriți răspunsurile formulate de experți, accesând următorul link: http://www.danielbuda.ro/…/statele-membre-au-obligatia…/”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *